Beli Tiket Bas & Keretapi Secara Online

Hari Raya tinggal 2 minggu saja lagi. Bagi yang menggunakan pengangkutan awam untuk balik beraya di kampung tentu dah gelabah kalau belum dapat tiket lagi.

Kalau sebelum ni anda tak berjaya dapatkan tiket, mungkin kerana dah dikebas dulu oleh ulat tiket cubalah semak-semak mana tau syarikat pengangkutan ada sediakan tiket tambahan. Tak perlu bersusah payah dan berebut-rebut kerana ada sebahagian tiket yang boleh dibeli secara online.

Kini bukan tiket kapalterbang saja boleh dibeli secara online, bas dan keretapi pun boleh.
Berikut adalah beberapa syarikat yang menyediakan perkhidmatan tersebut:

Nampaknya kita dah maju setapak lagi dalam melakukan aktiviti pembelian secara online. Masyarakat kita semakin membiasakan diri dan ini adalah perkembangan yang baik bagi usahawan-usahawan internet tempatan.

Keyakinan masyarakat Malaysia khususnya akan meningkat dan ini lebih memudahkan kita untuk mendapatkan jualan.

Hmm.. kalau anda tahu, kat mana lagi boleh beli tiket bas / keretapi secara online, kongsikanlah di ruangan komen ya. Jom balik kampung.


Lagi Artikel Menarik. Klik Disini

RSS feed | Trackback URI

10 Comments »

MyAvatars 0.2
2008-09-16 13:03:50

[…] Saper yang dapat duit tu, gembira lah arini.haha.. Mereka yang berjaya membuat jualan adalah: 1. Sukeri 2. Nasoha 3. Emme 4. Syafiq. Ini adalah salah satu bukti transaksi pembayaran kepada agent […]

 
MyAvatars 0.2
Comment by kita Subscribed to comments via email
2008-09-16 13:47:38

betul tu…..patutnya ramai-ramai tempah online baru tak jem kat kaunter tiket

 
MyAvatars 0.2
Comment by Faqih Subscribed to comments via email
2008-09-18 08:50:02

saya beli tiket awal2 lagi..sebelum puasa lagi..tapi naik pada malam raya..mintak2 bas tak pancit tengah jalan dah la..doakan semoga aku selamat sampai awal2 pagi raya yer..

 
MyAvatars 0.2
Comment by Ain Subscribed to comments via email
2008-09-18 20:38:27

wah mkin canggih ler zaman skng ni…

 
MyAvatars 0.2
2008-09-18 20:41:33

[…] Sepanjang jualan Rahsia Pro CMD.EXE, kami berjaya mendapat jualan sebanyak 4K. Tahniah kepada En.Sukeri, Titan, TheReds dan Blalang kerana berjaya membuat jualan. Kepada mereka yang belum berjaya membuat […]

 
MyAvatars 0.2
Comment by olie
2008-09-19 12:29:11

Perkembangan yang menarik. Dulu orang kata AirAsia ‘gila’ jual tiket melalui internet. Sekarang, pembelian secara online bukan lagi sesuatu yang pelik.

olie’s last blog post..SKMM Pantau Laman Blog

 
MyAvatars 0.2
2008-09-20 15:02:20

[…] Nasib baik bukan bergantung hanya pada satu perniagaan internet bukan? p/s - Ini adalah nasihat sifu aku di dalam emailnya beberapa hari lepas. Thanks a […]

 
MyAvatars 0.2
Comment by nadzal
2008-09-25 11:34:42

waa, sekarang dah banyak orang wat camni. dapat tiket free lagi. leh beli online. dunia dah berubah..

nadzal’s last blog post..Soy Food Part 1

 
MyAvatars 0.2
Comment by QILA Subscribed to comments via email
2009-08-20 16:34:51

qila x beli tiket raye lg sebab x tahu la dapat cuti ke tidak
kalau xde tiket alamak nye trpkse blk naik rakit he3

 
MyAvatars 0.2
Comment by qula Subscribed to comments via email
2009-09-03 12:44:01

kenapa la tiket bas online di buat di negeri2 tertentu sahaja. buat la juga tiket line ke pantai timur. ramai orang pantai timur yang dah celik internet sekarang ni. susah la bagi orang yang jauh di seberang laut nak beli tiket balik. selalu menyusahkan orang untuk beli tiket. nak beli sendiri, jauh amat. pengusaha2 bas, buat la tiket online ke seluruh negeri bukan negeri-negeri yang tertentu shaja. bagi yang belum buat online, cuba la cari perubahan dalam perniagaan. cadangan ini bagi kemudahan pengguna dan keuntungan pengusaha juga.

 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
URI
Subscribe to comments via email
Your Comment (smaller size | larger size)
You may use <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong> in your comment.

This blog uses the CommentLuv plugin which will try and parse your sites feed and display a link to your last post, please be patient while it tries to find it for you.
Ebook Panduan Adsense Percuma Ebook Panduan Buat Blog Wordpress Ebook Panduan Membina Laman Web

Perniagaan Internet . Usahawan Internet is proudly powered by WordPressEntries (RSS) and Comments (RSS). • xMark Theme by: Lisa Sabin-Wilson